Rebranding: wanneer?

Hoe ga je mee met de tijd? Al 26 jaar is Taxi Livo al actief op Walcheren en ver daarbuiten. Toen zij in 1997 begonnen, werd er nog geen aandacht besteed aan enige vorm van marketing. Op de Telefoongids en Goudengids na natuurlijk. Ook hadden de auto’s nog geen bestickering. 
Sinds 2021 zijn de zoons van de eigenaar in de zaak gestapt. Zij vonden dat het nodig was om meer met marketing te gaan doen en het gehele bedrijf een rebranding te geven.


Designercy is met de mannen rond de tafel gaan zitten. Al snel ontstond er een plan voor de nieuwe huisstijl die perfect aansloot bij de visie van Taxi Livo. Er is gekozen voor een nieuw, fris en duidelijk logo, met opvallende en herkenbare kleuren. Het ontwerp, met een duidelijke typografie, is afgestemd op de branche.

De huisstijl omvat meer dan alleen het logo, de lettertypes en de kleuren. Designercy heeft daarom ook gezorgd voor de visitekaartjes, rittenkaarten en de bestickering van het wagenpark.
Taxi Livo had de wens dat de uitstraling van het bedrijf compleet en onderscheidend zou worden. Wij hebben dus ook gezorgd dat de medewerkers hun werk in passende bedrijfskleding kunnen uitvoeren. Benieuwd naar de nieuwe huisstijl van Taxi Livo? Klik hier.

Om te laten zien welke veranderingen Taxi Livo heeft doorgemaakt, is er door ons een bedrijfsvideo gemaakt. Deze wordt onder andere gebruikt voor de marketing op social media.

Dat de rebranding zijn vruchten heeft afgeworpen, is heel duidelijk te zien in de groei die Taxi Livo heeft doorgemaakt. Het klantenbestand is gegroeid en zowel het wagenpark als het aantal medewerkers is verdubbeld.