Hoe zorg je voor omzet wanneer je fysieke winkel gesloten is?

The B(oard) Boutique is begonnen met twee winkels in het centrum van Goes en Kortgene. Tijdens de lockdowns liepen zij tegen het probleem aan dat de verkoop stil kwam te liggen. Aan ons de uitdaging om te zorgen dat zij online hun producten konden blijven verkopen.

Eerst is in kaart gebracht wat de wensen en behoeften vanuit The B Boutique waren. Denk hierbij aan het design en de infrastructuur van de website.

Designercy heeft een plan gemaakt om alle producten per categorie op een overzichtelijke manier weer te geven. In samenspraak met The B Boutique is er een combinatie gemaakt van producten die vaak samen worden verkocht. Zo is er direct nagedacht over de verkoop van bijpassende producten, in marketing termen spreken we dan over een up-sell.

Er is gekozen voor een samenwerking met Mollie. Hierdoor is het mogelijk dat klanten uit Europa gebruik kunnen maken van hun eigen betalingsmethode. Voorbeelden hiervan zijn: Creditcard, Bancontact, Klarna, Riverty etc.

Na het ontwerpen, invullen en koppelen van de website, zijn alle functies getest om te kijken of alles naar behoren functioneert. 

Door het snelle schakelen met The B Boutique is het gelukt om de website binnen twee weken online te zetten. Hierdoor is de ‘schade’ van de lockdown beperkt gebleven en konden zij hun werkzaamheden online voortzetten. 

Natuurlijk is een website zoals deze nooit ‘af’ en blijven wij deze updaten en onderhouden.